lørdag 17. oktober 2009

...og solen senker seg

12 kommentarer:

obskur sa...

Nok en gang skjønner jeg ingenting... Bildet ble mye lysere på bloggen - og dermed mye mer "støyete".

Det ser ut til å være i orden dersom du klikker på det

Unknown sa...

På min skjerm ser bilde likt ut selv om jeg klikker på det. Forøvrig et flott bilde.

obskur sa...

John: Det er ingen stor forskjell, men snøen nederst til høyre er litt for tydelig - den valgte jeg egentlig å fjerne nesten helt - og skyene har noen områder som er blitt fulle av støy - og til sist, så har blåfargen helt nederst i venstre hjørne blitt litt "ødelagt".

Kan hende det bare er bugs i min ende (sa brura :P ), ettersom jeg sitter med både OS og nettleser i beta ;)

Inga sa...

Dette var fint. Og hos meg ser jeg heller ingen forskjell på visningen i bloggen og når jeg klikker på bildet.

Dagrun sa...

Også helt likt på min skjerm.

Nydelig og dramatisk solnedgang. Vakre skyer. Likte at det er lite farger i det, men litt og likte vignetteringen.

Marianne sa...

Kjempe flott solnedgang..Likte den "mørke rammen" som ble rundt!

Rune Eide sa...

Helt OK her også. Har du kalibrert skjerm? Hvir ikke kan en få seg noen overraskelser i en del situasjoner.

Lene sa...

Vakker solnedgang. Jeg likte også den mørke rammen - men kanskje bittegrann mye på høyresiden? Ikke sikker, men man kunne kanskje kuttet bittegrann her?

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

føler egentlig at stemningen jeg ser at er der ikke helt kommer frem på dette bildet. Føler at bildet "bikker over" på venstresiden og "flyter litt ut". Fikk ikke den "rammefølelsen"..

obskur sa...

Takk skal dere ha for skryt, alle sammen! :D


RuneE: Den var ikke det, men det jeg skulle kjøre en kalibrering, viste det seg at den var akkurat slik den bør være ;)

Lene: Jeg ønsket at det mørke skulle bli litt overdrevet dominerende i bildet for å 'vise' hvordan mørket spiser seg fremover når solen forsvinner - hvis du forstår hvor jeg vil hen :)

Sarah Otelie: Uhm... Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår helt hva du mener - lyst å utdype litt mer? :)

Forøvrig hadde jeg en liten diskusjon rundt dette bildet på min egen blogg + en annen blogg da bildet ble tatt, dersom noen skulle være interessert:

http://obskur.net/?p=358
&
http://nuztorad.wordpress.com/2009/01/09/sv-hvordan-redigere-en-solnedgang/

Anonym sa...

Det jeg prøvde å si var at bildet ikke "grep" meg. Men at det tydeligvis var en flott stemning in real life =) Så følte ikke at stemningen ble fanget opp.