mandag 19. oktober 2009

Sinnataggen

Redigert utgave: Fjernet utbrente områder, litt mindre blått, litt mørkere. (Ved nærmere ettersyn, den venstre hånden er av nyere dato, og mer bronsefarget, etter at sinnataggen ble funnet igjen sist den ble stjålet, så måtte den repareres, og det synes bedre nå etter å ha justert blåfargen). Ellers, ja, bildet er tatt i motlys, og han er i utgangspunktet mye mørkere. Og takk for kommentarer folkens. Og konstruktiv kritikk tas også imot med takk. :-)

Hei. Bildet er jobbet med i Lightroom, og Photoshop CS4.

7 kommentarer:

Lene sa...

Hehe. Plutselig forsto jeg hvorfor han er så sinna. Det må jo være iskaldt å stå der i bare nettoen. Bildet ditt (eller redigeringen) gir iallefall inntrykk av at det er veldig kaldt. En morsom effekt du kunne lagt på var frostrøyk ut av munnen på sinnataggen ;)

Marianne sa...

Stakkars sinnataggen..Ja det ser kaldt ut å stå der!..Skarpt med fin bakgrunn...Syntes kanskje "taggen" var litt vel blå?..men nå har jeg ikke sett han så mange ganger i virkeligheten, så kanskje han skal se sånn ut!?

Lene sa...

Bare en kommentar til Marianne: Han er blåfrossen ;)

Marianne sa...

Hehe...ja du sier noe!..Mangler bare litt rim på toppen!

MTSSfoto sa...

Hehe.... ja, dere kan få sagt det, dere :-)

http://mtss-bildegalleri.blogspot.com/

Har, på bloggen min, lagt til et utsnitt av originalen, så farger og lys kan bedømmes.

Joda, blåfargen gjorde jeg ikke noe med, men, ved å lysne hele sinnataggen, så blir det mer tydelig, at han faktisk har "blånet" med tidens tann..

De fleste figurene har blitt grønne ved fargeforandring, mon tro om sinnataggen, som har vært inne til rep et par ganger, også har blitt rengjort, og derfor ikke har eldet likt....

:-) den høstlige bakgrunnen ser nå mer ut som vinter enn høst ....Men det er jo BARE dere som vet det, ikke sant??

Dagrun sa...

Tøft og kaldt ja, på alle måter.

Rune Eide sa...

Jeg tør nesten ikke si det etter alle de fine kommentarene, men for meg blir han litt lys i forhold til bakgrunnen og motlyset er for kraftig og gir utbrenthet på ryggen. Etter min mening :-)