søndag 28. desember 2008

Tips og Triks

Da blogger har endret rutinene for å få større bilder på bloggen har vi nå (endelig) redigert hvordan dette gjøres med tekst og bilder. Er du usikker eller i tvil på hvordan dette gjøres så klikk på denne lenken her " Hvordan legge ut bilder i riktig størrelse "
Er du fortsatt i tvil eller har andre spørsmål så send en mail til Norsknettfoto.


Da vi med stormskritt nærmer oss tiden for dette

Så legger vi med en link til siden Fototips om hvordan man fotograferer fyrverkeri.


5 kommentarer:

Rune Eide sa...

Der lærte jeg noe nytt - takk skal du ha!

Lars Andreas Dybvik sa...

Kan jeg få anbefale gøyale og arbeidskrevende leker til nyttårsaften? 7 bilder satt sammen til panorama - av gatemiljø - bare for å gjøre det litt mer komplisert å sy sammen...

http://www.uskarp.no/galleri/trondheim/DSCF1180.jpg

Ivar Østtun sa...

Du har vært i Tyholttårnet ser jeg, Natura. Stilig.

Må vel kanskje prøve disse triksene i år da. Regner med at alle blogger flommer over av slike rakett-bilder, men artig læll.

Unknown sa...

Det er ikke mye å sette finger på ved den panorama jobben der :)
Selv har jeg bare så vitt testet litt med panorama. Har da kun testet auto layouten i PS CS3. Er det noen av dere som har testet de andre ? Er det best å behandle raw filene først før man laster de opp i PS Photomerge ?

Lars Andreas Dybvik sa...

Jeg har god erfaring med å lage tif av alt og trø det gjennom Panorama Tools.