mandag 5. juli 2010

Flere hageblomster :)


Siden vi nå tydeligvis er inne i steamen av bilder i fra hagen; Her er et bilde i fra bloggen min. Jeg var ute rett etter en regnskur (ikke langt mellom de nå for tiden) for å fange et duggfrislt bilde.

Selve bildet er tatt i RAW, og bearbeidet i lightroom 2.7. Her er alle farger minimert, med unntak av rødt og oransje som er hovedfargene i rosen. Desverre vare det noe gul/oransje flekker andre steder i bildet, og jeg måtte gå inn med "brush" for å fjerne litt manuelt. Jeg ser nå at det har ført til litt uskarpe kanter. Men det kan og være litt bevegelse i rosen. Det blåser nemlig her på vestlandet for tiden.....

Dette er ikke mitt første rosebidrag, og vær trygg, det blir ikke det siste.

2 kommentarer:

Rune Eide sa...

Det å avfarge selektivt er ikke alltid like lett, og det finnes visst mange oppskrifter på det. Det spørs om du hadde kommet lenger ved å bruke masker og lag i PS, men her er det nok folk som kan mer enn meg. Uskarpheten var i alle fall ikke sjenerende for meg.

Dagrun sa...

Midten er i fokus og det er jo det viktigste ja.

Tips: Det kan også være pent å ikke avfarge helt, men bare dempe godt fargene du ikke ønsker fremhevet.