søndag 23. august 2009

Livet går i sirkler på Sinsen




Arkitektur, former og linjer er noe av det jeg er opptatt av. Mye spennende man kan ta bilder av også. Dette bildet er fra Sinsen T-banestasjon i Oslo og viser skygger fra glasstaket sett ned mot betonggulvet. Jeg har vist det i en litt annen versjon på bloggen min for ikke så lenge siden.
Bildet er tatt i RAW og jeg har skarpet det, endret litt på eksponeringen og kontrastene. Det er beskåret på venstre side og nede. Mulig jeg burde beskjære det mer på venstre side.Jeg har også fjernet tre merker i betongen som jeg syntes ødela inntrykket.

4 kommentarer:

Dagrun sa...

Dette likte jeg kjempegodt!!!! Så tøft!

aso sa...

Tusen takk skal du ha!

Rune Eide sa...

Arkitekturbilder er morsomme, og dette hadde jeg sansen for. Så kan man alltid diskutere akkurat hvor mye man skal ta med, kontrast og alt sammen. Ti kommentatorer hadde sikkert kommet frem til ti ulike resultat.

Når det gjelder dette bildet ville jeg ikke tatt mer til venstre, for da ville bildet blitt for høyt etter min smak. Jeg er glad i diagonaler, så jeg ville hatt en diagonal nede i høyre hjørne for å "matche" den du har oppe til venstre, men da måtte du nok beskåret bildet på nytt. Alle andre er sikkert helt uenige :-)

aso sa...

Ler! ;-) Det er jo noe av det artige med bilder.
Tusen takk for kommentaren!