søndag 4. januar 2009

Refleksjoner II

Hei Mitt Empire:Jeg er nok ikke den rette til å gi gode råd, men har likevel sett på bildet ditt og tenkt på hvordan jeg hadde fotografert om jeg stod der på kaien. Jeg kopierte bildet ditt over til min maskin, croppet det litt og fjernet en flik av bildekket som kom med, og her har du resultatet. Ble det til noe som du liker?




Versjon 3. Jeg syntes Gawo`s versjon ble litt trang så jeg lagde en tredje versjon hvor jeg har først av alt rettet opp horisonten, beskjært og skrarpet opp bilde litt.
Jeg for min del tror nesten den brygge biten må bli med i bildet. "John"

4 kommentarer:

Laila sa...

Tja, Gawo, bildet i forrige innlegg tok jeg med kommentarene fra mitt første innlegg i mente, der jeg ble rådet til å ta med hjørnet på bryggen.
Se her: (http://norsknettfoto.blogspot.com/2009/01/dette-er-mitt-frste-innlegg-og-jeg-har.html)

Laila sa...

Men ikke selve hjørnet? Jeg er helt enig, det var fryktelig distraherende med det halve huset og ikke minst det skiltet (som jeg sikkert kunne flyttet siden det står løst). Slik du har løst det John, har man fortsatt følelsen av at det er et hjørne der. Ikke kappet helt bort som på mitt første bilde.

En ting er iallefall sikkert, ved å komme inn her og få kommentarer på det man gjør, tenker man iallefall "motiv" når man er ute og går tur. Noen som gidder å gå inn på bloggen min og se på de siste bildene mine? Jeg synes jeg fikk noen fine bilder i dag. Ingen så fine som deres, men jeg er novise. Har vel stort sett tatt bilder med den "grønne ruta" de siste tre årene. Gjorde noen vage forsøk da jeg fikk kamera, men det var jo så lett å bruke det som et vanlig kompaktkamera, at det ble det som ble brukt. Bare latskap, og NÅ skal det læres.

Laila sa...

Forresten John, bildet ble fint når du skjerpet det. Jeg har som sagt ikke noe program for tiden, men vurderer å kjøpe PS elements. Har du noen kjennskap til det?

Rune Eide sa...

PS Elements har det meste av det du trenger i lang tid fremover. Takler også RAW. Jeg har full versjon bare fordi jeg har fått det via jobben (med lisens). Ellers koster den like mye som et god dSLR med bra linse.