fredag 16. januar 2009

HDR

Har lekt meg med HDR. Her er det vel leken og nysgjerrigheten som er i fokus fremfor fotograferingen. Har tatt 5 jpg-bilder denne gangen. Kjørt de gjennom Tone Mapping i Photomatix. Videre inn i Camera Raw i Photoshop der jeg tynet fargene litt til. Og til slutt så brukte jeg LucisArt. Det er en plugin til Photoshop som du kan installere og det blir liggende under Filter-menyen i PS. Tips om denne greia fikk jeg på denne siden, Stuck In Customs . Her finner dere også en oppskrift på dette med HDR. Ser ut til at denne karen kan et og annet :-)

Ha en flott fotohelg alle sammen.

8 kommentarer:

Anne-Berit sa...

Dette var jo bare helt rått.

Anne-Berit sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anne-Berit sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Rune Eide sa...

Jeg får notere det filteret (men hva gjør det?)

Et hvert bilde av Nidarosdomen er dømt til å bli bra. Skulle jeg si noe, måtte det være en smule mye grønnfarge.

Lars Andreas Dybvik sa...

Hehe, Trondheim in plastic with paper sky ;)

Lene sa...

Ahaaaaaa... Så Harry Potter ble virkelig spilt inn i Trondheim!! Kult!!

Unknown sa...

Jeg har noen sånne bilder av Drammen.
Kuuult bilde.

Har du kjøpt pluginèn eller?

Ivar Østtun sa...

Nei John, fant den på piratebay.