lørdag 25. oktober 2008

Til alle medlemmer

Vi ønsker at når du legger ut bilder også tar med etiketter/labels, der du skriver opp blenderåpning, lukkertid, brennvidde, ISO, kameratype o.l. Ser at noen innlegg er helt uten etiketter. Blogger-navnet ditt vil vi også ha med. Da kan vi lettere søke opp bilder fra deg. Slik som Rune og ES har gjort.

En annen ide vil være å evt forklare hva du tenkte, følte og opplevde da bildet ble tatt. Da kan det bli litt lettere for oss andre å komme med tilbakemeldinger. Det skal ikke være en følelsesladd roman, men kun et par korte setninger.

4 kommentarer:

Petunia sa...

Jeg har ikke peiling på blenderåpning, lukkertid, brennvidde eller ISO, men kameratype skal jeg klare å finne ut av....
(jeg bare knipser og lar det stå til jeg:) Men jeg kan jo alltids lære meg det... oe som kan gi meg et hint???)

Pernille sa...

Petunia fikk sagt det jeg skulle si:)

Randi sa...

Det som dere kan gjøre er å laste ned ett program som heter Exif...finner ikke linken akkurat nå, så det må gutta hjelpe oss med.
Det er ett program som gjør at dere kan høyreklikke på ett bilde og der står alle detaljerte opplysninger om bildet.
Kamratype,iso,blender,lukkertid osv.
Dessuten råder jeg alle til og lese de supre tips linkene som ligger på siden her...så har jeg en side som jeg brukte mye og bruker den fortsatt

http://www.idg.no/pcworld/article96166.ece

Del 6 har jeg skrevet ut, for det var så lettforståelig for meg.

FO - 2 sa...

Oi, oi, oi.
Nå skjønner jeg at jeg virkelig er amatør ja.... ;)
Sier som petunia. Bare knipser jeg.....